Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling online

Wij zijn vereerd dat u voor Arika veranda gekozen heeft en helpen je graag met je bestelling.
Bestellen gaat in 4 simpele stappen:
1. Op de hoofdpagina van onze website www.arikaveranda.nl kunt u meteen het product aanklikken die u bestellen wilt.
Dit gaat ook doormiddel van in de groene balk op “veranda” te klikken en de stappen te doorlopen. Afmetingen invullen en aanklikken dat u nodig hebt.

2. Indien u klaar bent met winkelen klikt u simpelweg op de paarse knop “ín winkelmand”.

3. Vervolgens klikt u op “doorgaan naar afrekenen”.

4. Om uw bestelling te voltooien vult u uw gegevens in en kiest de betaalwijze.

5. Klik dan op de groene knop “ Bestelling plaatsen.

Ik heb een fout gemaakt bij mijn bestelling. Wat kan ik nu doen?

Neem in dit geval contact op met onze klantenservice door een mail te sturen naar klantenservice@arikabv.nl. Zet bij onderwerp bovenin: foute bestelling en uw bestelnummer.Leg in de mail ook kort uit wat er mis is gegaan. Afhankelijk van de situatie zullen wij de bestelling aanpassen of de bestelling annuleren. Bij verkeerd bestelde producten storten wij het door u betaalde bedrag binnen 14 dagen terug. Vervolgens kunt u het door u gewenste product bestellen.

Hoe verwijder ik onderdelen uit mijn veranda/overkapping als ik deze niet nodig heb?

We bieden onze klanten een scherpe prijs aan, omdat we met pakketten werken is het niet mogelijk om bij uw veranda/overkapping bijvoorbeeld polycarbonaat platen of andere onderdelen weg te laten. Een mogelijk overbodig onderdeel kan hierom niet op mindering worden gebracht van het totaalbedrag.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Nadat u een bestelling heeft geplaats via onze website, krijgt u hiervan een bevestigingsemail nadat uw betaling is ontvangen krijgt. Afhankelijk van uw betaalmethode kan dit een aantal dagen duren. Na het ontvangen van uw betaling neemt een van onze medewerkers zo spoedig mogelijk contact met u op voor het inplannen van een afspraak voor levering of montage. Op de dag van levering nemen onze chauffeurs ongeveer 30 minuten voor levering telefonisch contact met u op.

Wat moet ik betalen om mijn veranda/ overkapping te laten leveren?

Wij vragen 1,50 per km leveringskosten. Met uitzondering van de Waddeneilanden daar leveren wij niet.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Nadat u een bestelling heeft geplaats via onze website, krijgt u hiervan een bevestiging via mail. Afhankelijk van uw betaalmethode, kan dit een aantal dagen duren.

Wanneer uw veranda geproduceerd wordt en bijna klaar is. Neemt ons kantoor vanzelf contact met u op wanneer u deze kunt komen ophalen.

Kan ik onderdelen uit mijn veranda/terrasoverkapping weglaten die ik niet nodig heb?

Wij bieden onze klanten een zeer scherpe prijs aan.

Echter werken wij met pakketten waardoor het niet mogelijk is om onderdelen weg te laten.

Een mogelijk overbodig onderdeel kan hierdoor niet in mindering worden gebracht van het totaalbedrag.

Betalen

Hoe kan ik betalen?

De betaalmogelijkheden zijn:

  • IDEAL: voor iedereen met een Nederlandse bankkaart
  • MASTERCARD:  via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank
  • BANCONTACT:  via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank
  • PAYPAL: voor iedereen die een account heeft bij paypal
  • Contant: in de showroom te Bocholt

Kan ik mijn bestelling in de showroom betalen?

Ja, u kunt uw bestelling meteen in de showroom betalen.

Let op: momenteel alleen contant mogelijk!!!

Er is iets fout gegaan tijdens het betalen. Wat moet ik nu doen?

Controleer of het bedrag afgeschreven is van uw rekening. Neem daarna contact op met de klantenservice via de mail klantenservice@arikabv.nl. Houdt uw bestel- en rekeningnummer bij de hand, zodat wij u zo snel mogelijk van dienst kunnen zijn met een oplossing.

Mijn computer/ internet viel uit. Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling betaald is.

U ontvangt pas na afronding van de betaling een aankoopbon per mail waarin staat dat u betaald heeft.

De voorwaarden voor aanbetaling .

Wij vragen standaard 50 % aanbetaling en andere 50 % moet betaald zijn voordat u de overkapping komt ophalen, of wanneer deze geleverd wordt dient het bedrag al voldaan zijn.

Garantie

Ik heb producten bij een ander bedrijf dan Arika veranda gekocht, maar de producten zijn geleverd door Arika veranda. Bij wie moet ik voor de garantie zijn?

Voor de garantie van de producten die u niet bij Arika veranda gekocht heeft gaat u naar het bedrijf waar u de producten heeft gekocht.

Hoeveel jaar garantie heb ik bij Arika veranda?

De wettelijke garantie houdt in dat uw product na aankoop datgene doet en moet doen wat u als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Een goede investering en zorgeloos genieten door de 5 jaar fabrieksgarantie, onverminderd de wettelijke rechten van de consument op alle onderdelen van de producten die aangeboden worden op onze website.

Hoe zit het als ik onderdelen gebruik die niet van Arika veranda zijn?

Bij het gebruik van onderdelen die niet van Arika veranda zijn, zal de garantie op de constructie vervallen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het gebruik van andere typen dakpanelen, houten staanders maar ook alle andere onderdelen die toegevoegd of gewijzigd worden ten opzichte van de standaardproducten van Arika veranda.

Meer informatie over polycarbonaat

Arika Veranda gebruikt de polycarbonaat platen van Macrolux Multiwall.

Voor meer techniche informatie klik hier

Garantievoorwaarden van Macrolux zij geven 10 jaar garantie. Klik hier voor het garantie certificaat te bekijken.

Gebruik en onderhoud

Hoe zit het met condensvorming in polycarbonaat platen?

Condensvorming treedt regelmatig op in polycarbonaat platen, dit is een normaal verschijnsel. Omdat de polycarbonaat platen moeten kunnen ademen, zijn deze platen afgetaped met geperforeerde tape aan de gootkant. Hierdoor kan er condensvorming in de platen ontstaan. Dit is zichtbaar in de vorm van een balkje condens aan de gootkant van de platen, waar condens ook druppels kan vormen. Dit heeft echter geen nadelig effect op de platen. De zichtbaarheid van condens is bij helder polycarbonaat het grootst. Bij opaal polycarbonaat platen is de condens nauwelijks zichtbaar omdat deze platen donkerder zijn. Voor meer informatie hierover klik hier van onze fabrikant.

De antidusttape mag niet van de platen afgehaald worden om condensvorming tegen te gaan. Zo kan er namelijk vuil en groene aanslag in de platen komen.

Welk type glazen dakplaten worden er gebruikt?

Wij gebruiken in onze veranda/overkappingen veiligheidsglas met samenstelling 4-4-2 van 8,76 mm dik. Dit is gelaagd glas. De platen zijn geheel doorzichtig. De samenstelling 4-4-2 staat voor twee lagen glas van vier millimeter dik met daartussen twee lagen PVB van 0,38mm. De tussenlaag van PVB geeft extra sterkte en houdt het glas bij elkaar in het geval dit kapot mocht springen.

Hoe kan ik mijn veranda/terrasoverkapping het beste onderhouden?

De veranda/terrasoverkappingen zijn door het gebruik van aluminium onderhoudsarm. Indien nodig, kunt u met een natte doek het aluminium afnemen en met de uitschuifbare zeem het dak schoonmaken. Het gebruik van schurende en bijtende middelen raden wij af.

Het lijkt alsof mijn veranda af en toe kraakt. Hoe komt dit?

Dit komt doordat de verschillende onderdelen waar de veranda/overkapping uit bestaat een bepaalde hoeveelheid uitzetten en krimpen wanneer de omgevingstemperatuur veranderd. Doordat bijvoorbeeld het polycarbonaat meer uitzet dan het aluminium of de stalen balk die in de goot verwerkt zit, schuiven sommige onderdelen langs elkaar af waardoor gekraak kan ontstaan. Een overkapping van 6,00 m zal bijvoorbeeld bij een temperatuurverschil van 40 graden (-10 tot 30 graden) 1,5mm langer worden doordat het aluminium uitzet.

Ik wil het dak van mijn veranda schoonmaken. Kan ik erop lopen?

Arika veranda adviseert om niet op de dakplaten te lopen. Het is wel mogelijk om een plaat of plank te gebruiken om het gewicht over meerdere liggers te verdelen en hier op te staan. Deze kunnen een gewicht van maximaal 125 kg dragen.

Condensvorming bij een glazendak.

Bij een glazen dak ontstaat bijna nooit condensvorming. Het kan soms wel voorkomen dat er condensvorming ontstaat onder de dakplaten (vergelijkbaar met de voorruit van een auto) wanneer een overkapping (gedeeltelijk) afgesloten wordt. Wanneer dit het geval is, adviseren wij om de terrasoverkapping te luchten door bijvoorbeeld de glazen schuifdeuren open te zetten.

Levering- Afhaling

Wat moet ik betalen om mijn veranda/ overkapping te laten leveren?

Wij vragen 1,50 per km leveringskosten. Met uitzondering van de Waddeneilanden daar leveren wij niet.

Waar kan ik mijn bestelling afhalen.

Wanneer u zelf een bestelling komt ophalen kan dit op onze locatie in Bocholt België. Neem van te voren telefonisch contact op met een van onze medewerkers zodat het klaar gelegd kan worden voordat u komt. Wij adviseren u bij zwaardere producten met twee personen te komen.

Adres gegevens:

Arika Veranda

Paulsenstraat 14

3950 Bocholt Belg

Telefoonnummer: 0032 89 255310

Kan ik mijn bestelling na 18.00 uur en ook in het weekend afhalen?

Ja, dit is alleen mogelijk wanneer u dit tijdig aangeeft bij een van onze medewerkers.
Afhaling:
Arika veranda
Paulsenstraat 14
3950 Bocholt België

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Nadat Arika veranda uw betaling ontvangen heeft, neemt een medewerker zo spoedig mogelijk contact met u op voor het vaststellen van de bezorgdatum.  Arika veranda bezorgt de producten op de overeengekomen bezorgdatumtussen 07.30 en 21.30. Onze chauffeurs bellen u zodra zij onderweg zijn naar uw adres.

Op welke dagen kan mijn bestelling geleverd worden en gemonteerd?

Een van onze medewerkers neemt contact met u op zodra de betaling voldaan is. Om samen een afspraak in te plannen. Wij leveren en monteren van maandag tot en met vrijdag en in uitzonderlijke gevallen op zaterdag. We proberen uiteraard zoveel mogelijk rekening te houden met de wensen van de klant.

Kan ik op een ander adres laten leveren?

Ja, dat is mogelijk. U kunt dat onderaan bij uw bestelling bij de notitie aangeven. Zorg er altijd voor dat er een bevoegd persoon aanwezig is om de afleverbon te ondertekenen. Dit is enkel voor de ontvangst. U dient er wel voor te zorgen dat het resterende bedrag van de factuur op onze rekening staat voordat wij de producten bij u leveren.

Wordt er in de vakantieperiodes ook geleverd?

Ja, Arika veranda levert het hele jaar door.

Tot waar worden de bestelde producten geleverd?

Aflevering vindt plaats tot de eerste drempel (begane grond). Indien de chauffeur u in overleg helpt het artikel naar een ruimte in de woning of naar de tuin te verplaatsen, dan is dit altijd voor eigen risico tenzij u in geval van schade ernstige nalatigheid of opzet kan aantonen.

Ik laat de producten van Arika veranda door iemand anders monteren. Wanneer kan ik de montage het beste inplannen?

Het is belangrijk dat u pas een afspraak maakt met u monteurs nadat uw bestelling is afgeleverd. Door bijvoorbeeld een defect aan de bus of overmacht kan het namelijk voorkomen dat het niet mogelijk is om uw bestelling op de afgesproken bezorgdatum of het afgesproken tijdstip te leveren. Arika veranda brengt u hier zo vroeg mogelijk van op de hoogte en maakt dan direct een nieuwe afspraak met u voor de aflevering van uw bestelling. Hier is geen coulance of vergoeding van gemaakte kosten zoals voor de door u ingehuurde monteurs op van toepassing.

Wordt mijn bestelling altijd in één keer geleverd?

In principe wordt een bestelling altijd in 1x geleverd en kan hier niet van worden afgeweken. Mocht u dit wel willen, dan rekenen we hier € 60,- verzendkosten voor. Neem hiervoor contact op met de klantenservice via email klantenservice@arikabv.nl . 

Een bestelling kan bij uitzondering op bovenstaande regel alleen kosteloos in meerdere delen geleverd worden als deze uit meerdere producten bestaat. Een voorbeeld is een enkele bestelling waarin een overkapping en glazen schuifwanden zitten. Dit dient u dan wel af te stemmen met de klantenservice tijdens het inplannen van uw bestelling voor de levering.

Bij levering is gebleken dat ik de verkeerde maat heb besteld.

Bij Arika veranda zijn alle veranda’s maatwerk en kan niet gerouteneerd worden.

Overige vragen

Heb ik een vergunning nodig voor het plaatsen van een veranda/terrasoverkapping?

In de meeste gevallen heeft u geen vergunning nodig voor het plaatsen van een veranda/terrasoverkapping.
In Nederland is het plaatsen van een terrasoverkapping vergunningsvrij indien:

– De terrasoverkapping niet meer dan 50% van de tuin zal beslaan.
– De terrasoverkapping kleiner is dan 30 M2.
– Dat de hoofdbewoning, de hoofdbewoning zal blijven. Dit houdt in dat u niet onder de terrasoverkapping gaat wonen, maar dit een ruimte voor erbij is.

 

Kan ik de glazenschuifwanden of aluminiumschuifdeur na montage nog verplaatsen?

Ja, echter biedt Arika veranda dit niet als service aan en dient u er rekening mee te houden dat u verbruiksonderdelen zoals bijvoorbeeld schroeven en kit extra dient aan te schaffen. Indien op een juiste manier verplaatst, dan blijft de garantie van toepassing.

Welke Kwaliteitsnormen gelden er voor het glas?

Lees hier alles over de richtlijnen voor de beoordeling van geleverd glas.

Wat is de gemiddelde levensduur van een veranda

Bij goed onderhoud minimaal 25 jaar.

Arika veranda heeft mijn bestelling niet op de afgesproken datum geleverd, wat nu?

Door bijvoorbeeld een defect aan de bus kan het voorkomen dat het niet mogelijk is om uw bestelling op de afgesproken bezorgdatum of het afgesproken tijdstip te leveren. Arika veranda brengt u hier zo vroeg mogelijk van op de hoogte en maakt dan direct een nieuwe afspraak met u voor de aflevering van uw bestelling. Hier is geen coulance op van toepassing.

Hoe bereken ik de exacte hoogte van het muurprofiel

Service

Er is een onderdeel defect geleverd wat moet ik nu doen?

Controleer voordat u gaat monteren of uw bestelling compleet is en vrij is van defecten. Mocht er toch iets defect zijn, monteer dit dan niet. Wij kunnen het onderdeel niet meer omruilen als u het toch nog gemonteerd hebt. Maak foto’s van het beschadigde onderdeel en mail dit naar: klantenservice@arikabv.nl vergeet niet uw order nummer en adresgegevens erbij te vermelden. Let op: wanneer er een onderdeel moet worden omgeruild of na geleverd worden, gebeurt dit alleen kosteloos in onze levergebieden. Anders moeten wij transport kosten in rekening brengen.

Arika veranda heeft mijn bestelling niet op de afgesproken datum geleverd, wat nu?

Door bijvoorbeeld een defect aan de bus kan het voorkomen dat het niet mogelijk is om uw bestelling op de afgesproken bezorgdatum of het afgesproken tijdstip te leveren. Arika veranda brengt u hier zo vroeg mogelijk van op de hoogte en maakt dan direct een nieuwe afspraak met u voor de aflevering van uw bestelling. Hier is geen coulance op van toepassing.

Ik heb een onderdeel beschadigd, wat nu?

Wanneer het een minimale beschadiging betreft, kunt u met behulp van een lakstift of spuitbus de beschadiging wegwerken. Wanneer het een grote beschadiging betreft, kunt u het losse onderdeel bestellen. Bestel het losse onderdeel in onze webwinkel die u terug kunt vinden onder de kop “losse onderdelen

Hoe kan ik een klacht indienen?

Geef uw klacht over een product of over de dienstverlening via mail naar klantenservice@arikabv.nl onder vermelding van uw bestelnummer. Arika veranda neemt binnen 5 dagen contact met u op om een inhoudelijke reactie te geven. 

Kan ik mijn geplaatste bestelling nog anuleren?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Omdat bij Arika veranda alles uit maatwerk bestaat kunnen wij dit niet anuleren.

Antwoord
1
Goedendag Paula hier waar kan ik u mee van dienst zijn?